Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Normipäivä 2013-08-23 10:12:59 Alapo80
Arvosana 
 
4.0
Alapo80 Arvostellut: Alapo80    August 23, 2013
#1 Arvostelija  -   Kaikki arvostelut

Hei Pöytälaatikko! (hyvä nimimerkki... :D )

Novellissa on valtavasti hyvää, ja vähän huonoa! :D Olet hyvä kirjoittamaan, ja todella harvassa kohdin joutui palaamaan takaisin, ja miettimään että mitähän nyt oikein halusit kertoa.

Haluaisin urputtaa hieman pilkuista...ja urputan myös _D
Kirjoitat: "Makaan sängyssäni ja suussani maistuu karvas sekoitus kaikesta mitä eilen illalla olen kurkkuuni kaatanut.".
Ajatukseni: "Makaan sängyssäni, ja suussani maistuu karvas sekoitus kaikesta mitä eilen illalla olen kurkkuuni kaatanut.".
Eli tuossa "Makaan sängyssäni..." on selvä päälause, josta "ja" - sanalla alkava sivulause tulee erottaa pilkulla. Yleensäkin aina ennen "ja" - sanaa tulee pilkku, jos kysymyksessä ei ole luettelo.

Kirjoitat: "Tykkään olla kotonani alasti, mutta ensimmäisessä kerroksessa asuessani näkymä kadulle on väistämätön. Vaikka ei minulla sinänsä mitään sitä vastaan ole, että joku katselee, päinvastoin, salaa hieman nautin siitä.".
Tällaiset virkkeet ovat mainioita! Henkilön luenteen kuvailu pitäisi koettaa aina sisäistää tarinaan ja pohdintoihin, ja sitä kauttaa antaa lukijan itse muodostaa henkilöstä haluamansa kuva! Tuo on erinomainen tapa tehdä se! Tykkää mennä alasti, ja nauttii jos joku "vahingossa" sattuu näkemään :D Tuo antaa jokaiselle lukijalle oman mielikuvan henkilöstä, ja mielestäni juuri siihen kirjailijan tulee pyrkiä! Hyvä! Eläköön! :D

Kirjoitat: "Kurkotan tv:n kaukosäätimen pöydältä sotkun seasta ja avaan vastaanottimen.".
Ajatukseni: "Kurkotan tv:n kaukosäätimen pöydältä.".
Sitten hieman perusteluja. Kerroit että asunto oli sotkuinen, eikä sitä mielestäni ole tarvetta enää toistaa, eikä mielestäni ole myöskään tärkeää onko kake helppo vai vaikea saada, johan sitä kurkotetaan. Kerrot, että tv - laitetaan päälle. Kehuin Sinua kuinka annat lukijalle mahdollisuuden ajatella itse, mutta nyt et sitä tee. Seuraava lause kertoo tulevasta ojelmasta, eli on melko selvää, että jos kerrot ohjelmasta niin tv on päällä, ja lisäksi se on oletus, että tv pannaan päälle, kun kurkotetaan kaukosäädin käteen.
...toivottavasti et suuttunut nenäkkäästä tyylistäni... :D Ei ole tarkoitus olla töykeä!

Kirjoitat: "Suljen kalenterin ja laitan sen lattialla olevaan mustaan nahkaiseen laukkuuni joka on heräte ostos viime kesän Lontoon matkalta, jonka tein yhdessä parhaan kaverini kanssa.".
Ole tarkka siitä mihin pronomini "jonka" viittaa. Nyt tuo kyseinen sana viittaa heräteostokseen (joka muuten on yhdyssana), eikä suinkaan Lontoon matkaan, johon kuitenkin ilmeisesti tähtäsit.
Ajatukseni: "Suljen kalenterin, ja laitan sen lattialla olevaan mustaan nahkaiseen laukkuuni, joka on heräteostos viime kesän Lontoon matkalta, jossa olin yhdessä parhaan kaverini kanssa.".
Lisäsin myös parit pilkut :D
Jos olet jostain kanssani eri mieltä, niin Sinulla on siihen täysi oikeus, enkä halua haastaa riitaa :D Jos kuitenkin oikein suutut, niin laita tulikiven katkuinen kommentti tai sähköpostia!

Yöelämä on myös yhdyssana, jos sillä tarkoitetaan baarissa temuilua :D

Tuo loppu on aivan huikea! Ensin selviää että tuo jannuhan on pappi...ja sitten selviää että eihän se olekaan jannu, vaan nainen! Mahtavaa harhaanjohdattamista!!! Olet huikea kirjoittaja!
Tuosta tuli hymy huulille! :D

Kiitos!

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
10
Report this review

Kommentit

1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Järjestys 
Pöytälaatikko
August 30, 2013
Report this comment
Kiitos palautteesta!
En todellakaan suutu, miksi niin tekisin?
Tiedostan itsekkin, että yhdyssanat ja pilkut ovat ongelma. Varmasti löytyy myös muita kirjoitusvirheitä, mitä ei vaan ole oikolukiessa huomannut. Pitää olla huolellisempi tulevaisuudessa, jos vaikka vielä toisenkin kirjoituksen uskaltautuu tänne jossain välissä laittamaan...
1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS