Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Luutakauppiaan tytär 2013-08-19 13:02:19 Alapo80
Arvosana 
 
3.0
Alapo80 Arvostellut: Alapo80    August 19, 2013
#1 Arvostelija  -   Kaikki arvostelut

Hei kohdataan!

Sinulla on hieno ajatus aiheesta. Sellainen mitä itse jäin hieman kaipaamaan oli tieto äidistä. Mitä on tapahtunut, miten se on vaikuttanut ja vieläkö asia painaa?

Kirjoitat: "Hetken kuluttua olen saanut päivän työt tehtyä ja kannon ympärillä on paljon erilaisia luutia valmiina.".
Lainaamassani virkkeessä on jotain omituista. Mietin sitä, ja tulin seuraavaan ratkaisuun.
Ajatukseni: "Pian olen saanut päivän työt tehtyä, ja kannon ympärillä on paljon erilaisia luutia valmiina.".
Vaihdoin aikamääreen kenties hieman yksinkertaisempaan, ja erotin lauseet pilkulla. Toimiiko? Sitä en tiedä, mutta Sinä tiedät.

"...myyntikiertueelle...", parempi olisi kenties "...myyntikierros...", sillä tuo kiertue viittaa bänditouhuihin :D

Pilkkuasiaa.
Kirjoitat: "Istun kannon päällä ja itken kohtaloani.".
Ajatukseni: "Istun kannon päällä, ja itken kohtaloani.".
Samanlainen pilkkujuttu kuin yllä. Eli lähtökohtaisesti ja - sanan eteen tulee pilkku, jos se ei ole minkään luettelon yhteydessä.

Kirjoitat: "Vuorotellen tanssin luutien kanssa kantojen ja risukasojen keskellä.".
Ajatukseni: "Tanssin vuorotellen jokaisen luudan, kanssa kantojen ja risukasojen keskellä.".
Muutin hieman sanajärjestystä, ja lisäsin "jokaisen" - sanan selventämään tilannetta.

Kirjoitat: "Jokainen päivä on edeltäjänsä kaltainen. Luutia luutia luutia… Tänään on poikkeuksellinen päivä. Lähden isän mukaan kylälle kauppaan.".

Tarina jää tavallaan hieman pinnalliseksi. Kuitenkin unelmien kanssa touhuaminen ja niistä kirjoittaminen ei koskaan voi olla täysin pinnallista. Loppujen lopuksihan tarinassa oli kyse siitä, että kaikki loppuu aikanaan, ja mitä rankemmin näkee vaivaa, sitä parempi on palkinto.

Kiitos tarinasta!

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
00
Report this review

Kommentit

1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Järjestys 
kohdataan
August 31, 2013
Report this comment
Kiitos ylläpidolle hyödyllisestä arvostelusta.
Antamasi korjausehdotukset selkeyttävät tarinaa.
En ole mikään varsinainen kirjoittaja, mutta yritän kehittyä päästäkseni eroon kömpelyydestä ja kirjoitusvirheistä. Haaveeni on joskus kirjoittaa kirja, mutta tällä hetkellä tyydyn lyhyillä tarinoilla leikittelyyn. Itse asiassa etsin vasta tyyliäni näiden lyhyiden tarinoiden avulla.
1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS