Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Willa Jussilan mäyräkoirat 2015-05-14 10:05:53 Alapo80
Arvosana 
 
3.5
Alapo80 Arvostellut: Alapo80    May 14, 2015
#1 Arvostelija  -   Kaikki arvostelut

Moikka Sari68!

Luulen, että tämäkin on todellisuuteen nojaava novelli. Pääasia, että oli onnellinen loppu! :)

Yksinkertaisesti kirjoituksesta.
"...lattia laminaatin päällä.".
Tämähän on sama, kuin lattialaminaatilla (joka muuten on yhdyssana :D) tai laminaatilla. Eli pyri yksinkertaisiin ilmauksiin.

Ja noista pilkuista. Aina silloin, kun kirjoittaja lataa monta tekstiä putkeen, syntyy sellainen ongelma, että monesti teksteissä on samoja virheitä. Ne olisi voitu kenties välttää, kun ensimmäisen latauksen jälkeen olisi odotettu tovi palautetta, muokattu hieman ja sitten ladattu seuraava.
Mutta joo, eli ennen konjunktioita pilkku.
"...mikä on tulema kun...".
Pilkutettuna:
"...mikä on tulema, kun...".

Sijapäätteistä.
"Mihin joutui tämä reipas kaksikko, mikä on määränpää?".
Joutui on imperfektissä, joten myös rinnasteisen sivulaiseen predikaatin tulisi olla imperfektissä. Ajatukseni:
"Mihin joutui tämä reipas kaksikko, mikä oli määränpää?".

Stressihaju on yhdyssana.

Kirjoitat jollain muotoa runollisesti, joka johtuu sanajärjestyksestä. Se tuntuu oudolta. Esimerkki:
"...haluaako kuitenkaan kukaan sitä kuulla?".
Normaali sanajärjestys:
"...haluuako kukaan sitä kuitenkaan kuulla?".

Mukava tarina surusta, eksymisestä, kaipauksesta ja uudelleen löytymisen ilosta!

Kiitos!

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
10
Report this review

Kommentit

1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Järjestys 
Sari68
May 14, 2015
Report this comment
Kaikkeni yritän ja ei tuu mittää! Minulla on lukihäiriö ja yritän nyt malttaa kirjoitusvimmani keskellä keskittyä (onkohan vielä joku ad/hd:kin) kun on vauti aina päällä kun kirjoittaa. Tosiaan en ole nero oikeinkirjoituksessa ja sanani voivat olla murteeni ja normi sanojen sekoitusta, sitä mitä itse suollan suustani alati tulemaan.
1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS