Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Prologi kirjaani - arvostelkaa! 2014-02-08 12:25:36 Nenne
Arvosana 
 
3.0
Nenne Arvostellut: Nenne    February 08, 2014
Top 100 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

Sinulla on sana hallussa. Tekstistäsi välittyy luova huumorisi, mistä myös isot pontsit! :)

Dialogeja on paljon, mikä ei sinänsä ole paha, mutta uskon, että niitä saisi typistettyä hieman kertomalla ja kuvailemalla tapahtumia laajemmin. Kertomus pysyy hyvin pintapuolisena, mutta jos onnistuisit ujuttamaan väliin henkilöhahmojen tuntemuksia ja ajatuksia enemmän, niin kertomuksestasi voisi tulla sujuvampi.

En osaa nähdä tätä tekstiäsi prologina, sillä en saa siitä välittymään sitä jotain, mitä prologilta yleisesti kaipaan: alkujännitystä, juonen kiteyttämistä, kutsua astua paremmin tarinan sisuksiin... Ensimmäisenä kappaleena tämä toimisi. Tämä on selvästi vielä hiomaton timantti, jonka kirkastamiseen vaatii vielä hieman harjoitusta, mutta erittäin hyvältä vaikuttaa! :) Kukan ei ole seppä syntyessään. Tsemppiä unelmiesi toteutukseen!

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
30
Report this review

Kommentit

3 kohdetta - näytetään 1 - 3
Järjestys 
Dyryap
February 08, 2014
Report this comment
Nennen arvostelulle:
Kiitokset sanoistasi! Erityisesti ilahduin, kun edes joku tuntuu huomaavan huumorin, jota joskus huomaamattakin lisään kerrontaan. Parhaat vitsit tulee yleensä jälkikäteen tekstiä lukiessa, ja silloin katson onnistuneeni, kun lukija tajuaa. Parhaassa tapauksessa saan hirvittävimmänkin tilanteen kuvailun niin erikoiseksi, että sitä lukiessa ei tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa.

Tuota henkilöiden tuntemuksia ja suhteita olen yrittänyt usein lisätäkin mukaan, mutta pyrin siihen, että lukija itse päättelee, mitä olen halunnut sanoa. Mutta tosiaan, minäkään en enää näe tekstiä varsinaisena prologina. Olen saanut viimein koko käsiksen tehtyä, ja lähetin kahteen kertaan luetun ja fiksatun version n. 20 kustantamoon. Nyt on edessä jännittävä kevät!

Valitettavasti, niin hienoilta kuin parannusehdotuksesi kuulostavatkin, en kerennyt lisätä niitä tekstiin. Toivottavasti ihmiset ymmärtävät, että esikoiskirjailija kun olen (vaikken saisi itseäni kirjailijaksi kutsua), niin teksti on sitten sellaista kuin se on.

Kiitokset! :)

Arvosteluun vastaaminen ei toiminut, joten joutuin lisäämään tämän kommentteihin. Toivottavasti huomaat tämän, Nenne!
In reply to an earlier comment
Nenne
February 10, 2014
Report this comment
Tsemppiä kustannuskierrokselle! :)
In reply to an earlier comment
Dyryap
February 11, 2014
Report this comment
Kiitokset! Lähetettyäni käsikset sähköpostina päätin korjata tekstiä ja lähettää paperiversion Tammeen, se kun on aina ollut se ykköspaikka. Mutta suuruudenhullu unelmahan se on, mutta nyt edetään rauhassa :)
3 kohdetta - näytetään 1 - 3
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS