Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Palautteiden kirjoittaminen on täysin turhaa. 2016-11-16 12:55:26 TuijaK
Arvosana 
 
4.0
Arvostellut: TuijaK    November 16, 2016

Tulin juuri uutena tälle foorumille ja kyllä, olen juurikin tuo toiseksi viimeisen kappaleesi tyhmä besserwisser ja surkea ihminen! :D Laitoin esille viisi teostani. Meni aika monta päivää, lähes viikko, ennen kuin sain kaksi palautetta tai arvostelua. Olin niistä valtavan iloinen ja vastasin heti molemmille. Toinen sai minulta pidemmät kommentit, ihan siitä syystä, että sain häneltä hiukan kritisoivan (myönteisessä hengessä) palautteen, johon oli helppo tarttua ja pyytää selvennystä. Toinen oli ihana, lähinnä kehuva ja kannustava, joten häntä en osannut kuin kiittää.

On ikävää, jos täällä on sellainen "tapa", että palautteisiin ei reagoida mitenkään. Uskon, että palautteen antajakin haluaa tietää, mitä mieltä hänen mielipiteestään ollaan. Olen kirjoittajana aika kärkäs puolustamaan omia kirjallisia päätöksiäni joskus, mutta se ei tarkoita, etten arvostaisi palautetta. Arvostan paljon. Haluan vain tuoda esiin niitä syitä miksi olen kirjoittanut, niinkuin olen. Siksi minulle kannattaa antaa palautetta, sillä minä vastaan, jos vain hoksaan että sellaista olen saanut.

Mitä tähän mielipiteeseesi tulee, ymmärrän kyllä jos turhauttaa, ja ilmeisesti turhauttaa? Tällainen sivusto on mainio, mutta se ei toimi, jos vuoropuhelua ei synny kirjailijoiden ja palautteiden antajien välille. Palautteet vähenevät ja sitä myöten koko kiinnostus sivustoa kohtaan vähenee. Näin kirjoituksesi tärkeänä mielipiteenä, vaikka olitkin sen kirjoittanut aika provosoivasti. Itselleni siitä tuli vähän apea fiilis, koska tämän luettuani ajattelin laittaneeni teoksiani ihan turhaan tänne, koska ilmeisesti palautteita annetaan aika vähän juurikin tuon vuoropuhelun puuttumisen takia. Kiitos silti mielipiteestäsi, minusta siinä oli paljon tärkeaa ja huomioonotettavaa asiaa ja muutostavoitetta varsinkin kirjailijoille.

Vastatkaa palautteeseen, olkaa kiinnostuneita siitä, mitä ajatuksia teoksenne herättävät. Kehitys tarvitsee vastavuoroisuutta ja oman tekemisensä peilaamista muiden kautta.

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
10
Report this review

Kommentit

1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Järjestys 
Yaman
December 08, 2016
Report this comment
Oikeasti olen ihan erilainen. :)
1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS