Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Mökki IIII 2017-12-12 18:05:34 boxo
Arvosana 
 
2.0
boxo Arvostellut: boxo    December 12, 2017
Top 10 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

Okei lievennän vähän edellistä arvosteluani nyt..luin tämän silloin lauantaina hiukan hätäisesti ja olipa muutama saunaolutkin tullu jo otettua..ja paheeni on näköjään silloin kommentoida turhan pikaisesti näitä..Luin nyt rauhassa uudestaan ja pahoittelen tylyyttäni. Silti mielestäni tämä toinen mökki tuli liikaa "puskista" paikalle, ja muutama muukin pikkuasia vähän vaivasi..kuten liiallinen sen valkoisen pakettiauton mainitseminen..ja jos yksinäinen nainen törmää kahteen todellä vastenmieliseen ja epäilyttävään tyyppiin keskellä ei mitään, niin kertoisko hän heti ensimmäisenä että miehen kanssa on mennyt sukset ristiin ja lopullisesti ??
Nämä tässä nyt eniten jäi vaivaamaan.
Itse kirjoitustyylisi pysyy kyllä samana aika sujuvana, aika näyttää miten nämä tyypit sitten liittyy itse tarinaan, en vain pitänyt heidän mukaantulostaan, odotin että naisella kehittyis jokin eeppinen yksinäinen taistelu näitä kummituksia vastaan ym.
No siis yritän taas kerran parantaa tapani ja laskea ainakin pariintuhanteen ennenkuin alan kommentoimaan..sori.

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
00
Report this review

Kommentit

5 kohdetta - näytetään 1 - 5
Järjestys 
boxo
December 12, 2017
Report this comment
PS...mielestäni on kuitenkin hyvä saada edes jotain palautetta kuin ei mitään ??
Mikäli oikein ymmärsin tuon statistiikan, niin esim sinä olet kolmen vuoden akana tehnyt vain YHDEN arvostelun ? Voisin siis todeta jopa että "paraskin arvostelujen arvostelija"?
In reply to an earlier comment
KimiK
December 13, 2017
Report this comment
Itse pidän boxon tylystä palautteesta, varsinkin jos antaa esimerkin mikä tekstissä on heikkoa. Luulen itse ainakin tietävän mikä omassa tekstissä on ok, mutta just ne kohdat mitkä tökkii on se juttu mihin on kiva saada raippaa.
J-K
December 14, 2017
Report this comment
Vastaan nyt yhdessä kommentissa kaikkiin kolmeen.

On hyvä, että saa arvosteluja, se on totta kai totta. Ja arvostelu voi olla napakkaa, mutta tylyys on sellainen, jonka kanssa kannattaa olla varovainen. Tai ehkä enemmän niin, että tyly arvostelu vaatinee jo enemmän niiden virhekohtien alleviivaamista? Pointtinani se, ettei riitä kun sanoo "Hirveää ja virheitä vilisee!" -vaan olisi jo vähän täsmennettävä, että mitä virheitä tekstissä näet?
Palautteen tarkoitushan on saada kirjoittaja havainnoimaan asioita, joita ei ole tullut ennen havainneeksi, eli saada kirjoittaja kehittymään. Kirjaamalla koko teksti "Hirveäksi" ei sano oikein mitään, että mitä lähteä korjaamaan.

Ja juu, olen valitettavasti kirjoittanut vain yhden palautteen. Mutta sehän ei tietenkään estä sitä, ettenkö voisi antaa palautetta palautteesta ;)
Toki voisin itsekin kunnostautua ja arvostella enemmän muiden tekstejä.

Ja vielä itsessään tekstin palautteeseen: pysyn sillä tavalla vielä tarinan käänteiden takana, että päähenkilö on sosiaalisesti taitamaton. Eli siihen nähden en itse näe huonona tai epäuskottavana, että hän töksäyttäisi tuon "sukset ristiin" -jutun. Ja periaatehan hänellä on se, että hän hakeutuu ihmisten seuraan vain jos hyötyy siitä jotenkin. Eli alunperinkin meni naapuriin, jotta saisi ongittua tietoja mökistään. Miesten kanssa jäi kuistille vain jotta saisi helpommalla aamukahvit.

Harkitsin tuota, että naiselta syntyisi yksinäinen taistelu aaveita vastaan, mutta ne kaikki ideat tuntuivat jotenkin... hmm... käytetyiltä? Se lienee parhain sana. Eli mielleyhtymät näistä olivat todella kliseisitä. Mietin myös vaihtoehtoa, että petetty mies tulee mökille, he saavat sovittua ja happy end, mutta latteampaa loppua olisikin ollut jo vaikea keksiä :D

Kauhu on haastava genre. Tunnelman pitää pysyä tiiviinä ja samaan aikaan vältellä useita kertoja toisteltuja kliseitä. Loppu ei saa olla liian onnellinen tai lattea, vaan kaiken jo tapahtuneen kauhun ja tunnemyrskyjen jälkeen tulee löytää tie sellaiseen loppuun, joka sopii tarinaan.

Ja vastapäinen mökki olisi tietty voinut tulla mainittua aiemmin. Ehkä liikaa peilaan tarinaan omaa lapsuuteni kesämökkiä, jossa juurikin oli naapurimökki vastapäätä. Ja valkoinen paku samaa sarjaa, sillä myöhäisinä syksyinä noilla alueilla kierteli valkoinen paku silloin tällöin.

Tarinan loppuhan on vielä auki, katsotaan mitä keksitään :)

Niin, ja kiitos palautteesta.
In reply to an earlier comment
boxo
December 15, 2017
Report this comment
OK J-K ei aleta tappeleen..ootan että koko tarina on paketissa ja luen sen sitten putkeen läpi ja katotaan uudestaan mikä fiilis siitä jää..Tsemppiä..
In reply to an earlier comment
J-K
December 15, 2017
Report this comment
Eihän se tappelua ole, että kerrotaan mielipiteet ja motiivit, minusta ainakaan. Aikuisia tässä kuitenkin ollaan, joten relax :)

Jatkoa tulee toivottavasti pian.
5 kohdetta - näytetään 1 - 5
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS