Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Mökki IIII 2017-12-09 10:20:11 boxo
Arvosana 
 
0.5
boxo Arvostellut: boxo    December 09, 2017
Top 10 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

AARRGHHH...Hirveäää...pilasit koko hyvin aloitetun tarinan tällä jaksolla...
Miten voit yhtäkkiä kirjoittaa näin huonosti?..Virheitä tulvii..
Miksi vasta nyt tuot esille että siinä lähellä on toinenkin mökki..ja ihan vastapäätä hiekkatien toisellapuolen..ja sen mummon nimenkin sanot vasta ihan lopussa...isästä puhut nyt kuin koirasta.." hyvä isä se oli, mutta oli vähän henkisiä ongelmia...."
Aarrgghhh.....

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
02
Report this review

Kommentit

2 kohdetta - näytetään 1 - 2
Järjestys 
J-K
December 09, 2017
Report this comment
Ihan ensiksi huomautus, että rakentava kritiikki on aina tervetullutta, kunhan se on asiallista. Palautteen antaminen on taitolaji, koska kriittisen palautteen on tarkoitus olla rakentavaa, ei kettuilua.

Mutta niin, enpä tiedä miksi "kirjoitin yhtäkkiä näin huonosti". Ehkäpä kirjoittajillakin on niitä hyviä ja huonoja päiviä. Sinä tietysti olisit voinut alleviivata, mikä tekstissä teki sitä huonoa. Se on tärkein osa palautetta.

Toiseksi, en kokenut relevantiksi mainita aiemmin mökkiä. Joo, alussa olisi ehkä voinut kertoa, että heti vastapäätä oli toinen mökki, mutten nähnyt silloin tarpeelliseksi.

Toiseksi, jos ihminen on epäsosiaalinen, ei hänen argumentointinsakaan välttämättä ole niin "hienoa". Muista, että tässähän Minä en puhu isästä, vaan tarinan päähenkilö. Hän ei viihdy muiden ihmisten kanssa, ei pahemmin juttele tuntemattomien kanssa, eikä omaa ystäviä. Se voi kertoa osviittaa siitä, että hänen argumentointinsa ei välttämättä ole sellaista, kuin se voisi olla.
Tärkeintä tarinassa on uskottavuus. En voi kertoa päähenkilön olen ystävätön ja eristäytyvä, mutta äkkiä hän olisikin sosiaalisesti lahjakas.

Semmosta.

Niin ja mummelin nimi, se tuntui hyvältä rytmtykseltä kertoa vasta lopussa, mikä miehen puheissa oli vialla. Tietty sitä voisi kokeilla kertoa nimi aiemmin, mutta omasta mielestäni antoi tietyn jännitteen kertoa se vasta kappaleen loppulauseessa.
J-K
December 09, 2017
Report this comment
Täsmennän vielä, etten missään tapauksessa odota pelkkiä kehuja, vaan rakentava kritiikki on aina tervetullutta. Eli rohkeasti saa kertoa, jos ei pitänyt ja miksei pitänyt. Sitä se kritiikki nimenomaan on, että kerrotaan rehellisesti oma mielipide. Kukaan ei voi kehittyä, jos saa pelkkää "Ooh! Oletpa taitava, todella hienoa!" -kommenttia. Niistä korjausehdotuksia sisältävistä kritiikeistä voi saada paljon irti sellaista, mitä ei ole tullut ennen edes ajatelleeksi.

Mutta muistetaan jokainen, että mitä on se rakentava kritiikki. Saisitko Sinä itse irti kommentista, joka keskittyy lähinnä yökkimään ja kertomaan, että kirjoitus oli t-o-d-e-l-l-a surkea?

Haluaisitko sinä boxo itse tällaista kommenttia tarinoihisi? Näin nyt sinulle kehittämispohdinnaksi. Kirjoitat toisinaan asiallisia ja hyviä kommentteja, mutta toisinaan kommenttisi (siis ihan muidenkin kirjoittamissa jutuissa) saavat kulmat kohoamaan.
2 kohdetta - näytetään 1 - 2
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS