Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Verikuu:Sota alkaa 2016-06-12 00:33:47 Alapo80
Arvosana 
 
2.5
Alapo80 Arvostellut: Alapo80    June 12, 2016
#1 Arvostelija  -   Kaikki arvostelut

Moikka J.D.Sund!

Ehkä tämä olisi enemmän scifi materiaalia, mutta eipä sillä väliä :) Asiaan! Kiva ajatus! Lohja :) kenties kliseinen, mutta maalailet hyvin synkkää, underworld tyylistä miljöötä. Siihen on helppo samaistua.

Vältä kaunokirjallisessa tekstissä lainausmerkkejä kerronnassa. Mikä on "kapina" ja miten se eroaa kapinasta ilman lainausmerkkejä? Tiedän mikä kapina on, mutta jos maailmasi kapina on erilainen, niin kerro se minulle, sillä nuo lainausmerkit eivät kerro minulle mitään.

Kannattaa lukea dialogin rakenteesta ja ulkoasusta, tai sitten voit vilkaista jostain kirjasta. Tapasi ei varsinaisesti haittaa, mutta sitä on hieman kankea lukea. Esimerkiksi:
- Läheltä tätä paikkaa on löytynyt pesä, Daniel sanoi.
- Minkä olion pesä, jos saan kysyä? Komentaja Hoff kysyi.
Se on myös Sinun helpompi kirjoittaa.

Hyvää juonen kulkua ja käännettä! Kieliasussa ja tavoissa kirjoittaa on vielä hiomista, kutta sen oppii ajan kanssa! Kirjoita ja lue paljon! Etsi erilaisia tapoja sanoa asioita, älä tyydy siihen, mitä saan ensimmäisenä kirjoitettua! :)

Kiitos!

Ps. Pidin tuosta pikkutarkasta ase- ja varusteluvailusta :)

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
10
Report this review

Kommentit

1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Järjestys 
J.D.Sund
June 17, 2016
Report this comment
Otan palautteesi vastaan ilolla ja muutenkin olen odottanut rakentavaa kritiikkiä :D Olen lukenut viime kuusta lähtien yön talo-kirjasarjaa ja alkanut pohtia dialogian rakenne muutosta :D
Btw hyvä,että tykkäsit ja näitä novelleja kyllä löytyy valmiiksi kirjoitettuna jo muutama :D
1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS