Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Hearem, luku 4 2015-01-12 15:34:31 Alapo80
Arvosana 
 
4.0
Alapo80 Arvostellut: Alapo80    January 12, 2015
#1 Arvostelija  -   Kaikki arvostelut

Moikka Katriina!

Älä pahoittele sitä, että jaksat tuottaa matskua! :D Se on vain hyvä! Oletko väsynyt kirjoittamiseen, vai ainoastaan tämän sarjan jakamiseen? Kirjoitat nimittäin paljon, mutta juoni etenee vain vähän. Tämä muistuttaa ihan kirjaa, ja olen sitä mieltä, että vaikka et jakaisi enää yhtään osaa tälle sivustolle, niin kirjoita kirja loppuun! :D

Vältä noita puhekielen ilmaisuja, kuten vekeen (joka muuten on minulle tosi outo sana :D ). Pois olisi sopivampi. Sama kuin meinaa, jonka "perusmuoto" on aio :D

Kirjoitat todella kivasti, hyvin. Tietyt sanavalinnat vain vaivaavat.
Esimerkki: "...tekemättömäksi ja se tarvitsee suuria ponnistuksia itsehillinnän pitämiseen.".
Tuo se tarvitsee voisi yhtä hyvin olla vaatii. Vaikka nämä sivut ovatkin sitä varten, että palautetta tulee, niin kehottaisin silti lukemaan kirjoittamasi itsellesi ääneen, jolloin huomaat tietyt kankeudet ja sopimattomuudet. Erityisesti näin pitkässä tekstissä, ja noin hyvin kirjoitettuna, nämä pienet hosumiset vaikuttavat ainakin minun lukukokemukseeni negatiivisesti. Minä todella pidän tämän tarinan etenemisestä.


Sanajärjestyksestä. Kirjoitat: "Nojaudun syvään hengittäen oveen.". Normaaalisti sen pitäisi olla "Nojaudun oveen hengittäen syvään.". Koska nyt henkilö nojautuu syvään ja hengittää samalla oveen. Totta. Siinä ei ole järkeä :D

Vältä sulkeita kaunokijallisuudessa. Pilkut toimivat niiden sijaan hyvin.

Kirjoitat: "»Se on aika yksinkertainen paikka. Hyviä piilopaikkoja, hyvä Suojatalo, hitaita poliiseja, hienoja rakennuksia, isoja puistoja...»".
Mahtavaa! :D Todella hyvä ja uskottava dialogi! Mahtavaa!!! :D

Dialogi, miljöö ja tapahtumat ovat todentuntuisia ja uskottavia. Se on todella tärkeää. Ihailen tapaasi keksiä pieniä yksityiskohtia, kuten ukkosesta pelästymistä autossa. Kannat pitkääkin dialogia mainiosti, ja kun henkilöiden taustoja selvitetään, niin tuo on varmasti paras tapa tuollainen dialogi.
Puolestaan se, että hypit henkilöiden välillä, on jollain tasolla omituista...yleensä. Sinä teet sen hyvin. Aluksi karsastin tuota tapaa, mutta se, kuinka henkilön omat ajatukset eroavat toisen näkemyksestä, tulee mainiosti esiin. Erittäin hyvin rakennettut henkilöhahmot!

Kiitos!

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
10
Report this review

Kommentit

1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Järjestys 
Katriina
January 12, 2015
Report this comment
Siitä väsymyksestä. En ole kyllästynyt kirjoittamaan tätä tarinaa (joka itseasiassa on jo noin 400 sivuinen kokonainen kirja, jota jossain vaiheessa elämää aion yrittää julkaisukelposeksi tehdä) Enkä tosiaankaan ole kyllästynyt jakamaan sitä. Rakastan kirjoittaa tätä tarinaa, rakastan saada palautetta siitä. Mutta nyt on oikea aika vetäydyttää se hetkeksi sivuun kaikelta julkisuudelta. Ja sanoin, mahdollisesti viimeinen kappale Hearemista, joten voi olla että rohkenen vielä yhden tai jopa kaksi lukua julkaisemaan. Ja se väsymys, yksinkertaisesti, olen vain uuvuksissa opiskeluiden ja arkielämän vuoksi, ja silmät haparoiden etsimään jokaista virhettä sillä kirjoittaja on yleensä sokea tekstilleen. Siksipä vain korjasin pahimmat mokat ja julkaisin. Mukavaa kuulla kehuja välillä, vaikkei minkäänmoisessa palautteessa ole mitään vikaa. Kiitosta taas!
1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS