Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Täydenkuun suudelma; Suden morsian, osa 1/3 2015-01-06 04:35:50 Alapo80
Arvosana 
 
3.5
Alapo80 Arvostellut: Alapo80    January 06, 2015
#1 Arvostelija  -   Kaikki arvostelut

Moikka Mesaalia!

Hyvin rakennettu miljöö, hahmot ja erityisesti pidin tavastasi kuvailla tunteita!

Pilkkujuttu. Pilkun tärkein juttuhan on erottaa pääja sivulauseet toisistaa. Ja sitten, kun osaa pilkkusäännöt, niin sitten niitä voi rikkoa.
Lainaan hieman tekstiäsi, "Yli-inhimillisen nopeasti hän kantoi minut takaisin, paikkaan josta olin niin kovasti yrittänyt paeta.".
Tässä virkkeessä on pari muutakin kankeutta, mutta tuo pilkku osui ensin silmään, joten aloitan siitä. Tuo pronomini josta vaatii eteensä pilkun, ei paikkaan sana. Muutoin sitten sanoisin, että lukija ymmärtää, että kaksimetrinen ihmissusi on yli-inhimillinen. Sillä, kantaako se nopeasti, ei mielestäni ole väliä.
Ajatukseni, "Ihmissusi kantoi minut takaisin paikkaan, josta olin niin kovasti yrittänyt paeta.". Jos tässä haluaa fiilistellä ja leikitellä pilkulla, sen voisi tehdä vaikka seuraavasti. "Ihmissusi kantoi minut takaisin kartanoon, kartanoon josta olin niin kovasti koettanut paeta.".

Kun Nannaa läksytetään, kirjoitat seuraavasti: "Näin Chrisin katsovan minua sivusilmälläni epäilevästi.". Chrishän ei voi katsoa minua minun aivusilmälläni, vaan omallaan. Lisäksi loit aikaisemmin hyvin mielikuvan, jossa kaikki katsovat Nannaa, ja isä läksyttää. Eli mielestäni pelkkä "Chris katsoi minua epäilevästi." olisi riittänyt.

Hyvää juonen kuljetusta ja pohjustusta! Osaat kirjoittaa, ja tarina vaikuttaa mielenkiintoiselta!
Muista vain kirjoittaa yksinkertaisesti. Älä turhaan kikkaile kielellisillä hienouksilla, vaan perusvirkkeitä, joilla tarina kulkee selkeästi eteenpäin. Hyvää työtä!

Jatkoa vain!

Kiitos!

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
00
Report this review

Kommentit

Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS